تنهایی ها

تنهایی ها برای تنهایی هایمان است

تنهایی ها

تنهایی ها برای تنهایی هایمان است

در تنهایی هایم می نویسم برای شما. در تنهایی های تان بنویسید برایم

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

اینترنت اشیا چیست

اینترنت چیزها یا اشیا (IoT  ) در حال تبدیل شدن به یک موضوع روز افزون برای  گفتگو در هر دو محل کار و خارج از آن است. این مفهومی است که نه تنها می تواند بر نحوه زندگی ما تأثیر بگذارد بلکه همچنین بر نحوه کار ما نیز تأثیر خواهد داشت. اما دقیقاً اینترنت اشیا چیست و در صورت وجود چه تاثیری بر ما می گذارد؟ پیچیدگی های زیادی در مورد اینترنت اشیا وجود دارد. اما می خواهیم در مورد اصول اولیه اینترنت اشیاء صحبت کنیم. گفتگوهای فنی و سیاسی بسیاری در حال انجام است. اما بسیاری از مردم هنوز فقط سعی در درک این مسئله دارند که این مباحث درمورد چیست.

درک چند مورد مرتبط با اینترنت اشیاء

اینترنت پهن باند گسترده تر می شود و هزینه اتصال در حال کاهش است ، دستگاه های بیشتری با قابلیت Wi-Fi و سنسورهای داخلی در آنها ایجاد می شوند . از طرف دیگر هزینه های فناوری رو به کاهش است و نفوذ تلفن های هوشمند به طرز باور نکردنی ای در حال افزایش است. همه این موارد طوفان کامل برای IoT است. بنابراین سوال اینترنت اشیا چیست مهمتر و با معنی تر می شود.

 

 

بنابراین اینترنت اشیا چیست ؟

به عبارت ساده ، این مفهوم اتصال هر وسیله ای با یک سوئیچ روشن و خاموش به اینترنت و یا به یکدیگراست. این شامل همه چیز از تلفن های همراه ، قهوه سازها، ماشین لباسشویی ، هدفون ، لامپ ها ، دستگاه های پوشیدنی همراه و تقریبا هر چیز دیگری است که می توانید به آن فکر کنید. این امر همچنین در مورد اجزای ماشینها ، به عنوان مثال موتور جت هواپیما یا مته یک دکل نفت اعمال می شود. همانطور که اشاره کردیم ، اگر وسیله ای سوئیچ روشن و خاموش داشته باشد ، احتمالاً می تواند بخشی از IoT باشد.

شرکت تحلیلگر گارتنر می گوید تا سال 2020 بیش از 26 میلیارد دستگاه متصل وجود خواهد داشت . این تعداد ، اتصال بسیار زیادی است. (برخی حتی تخمین می زنند که این تعداد بسیار بیشتر باشد ، بیش از 100 میلیارد). IoT یک شبکه غول پیکر از “اشیاء” است (که شامل افراد نیز می شود). ارتباط بین مردم-مردم ، افراد-اشیاء و نیز اشیاء – اشیاء برقرار خواهد بود. حالا که پاسخ به سوال اینترنت اشیا چیست را تا حدی دریافت کرده اید ، به تاثیر آن در زندگی روزمره می پردازیم.

 

تاثیر اینترنت اشیاء بر ما چیست ؟

قانون جدید برای آینده این خواهد بود ، “هر چیزی که بتواند وصل شود ، متصل خواهد شد.” اما چرا می خواهیم بر روی زمین بسیاری از دستگاه های متصل با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؟ مثالهای زیادی وجود دارد که ممکن است به نظر برسد و یا ارزش بالقوه داشته باشند. به عنوان مثال فرض کنید که شما در حال رسیدن به جلسه هستید. ماشین شما می تواند به تقویم شما دسترسی داشته باشد و از قبل بهترین مسیر را پیدا کند. اگر ترافیک سنگین باشد اتومبیل شما ممکن است متنی را به طرف مقابل ارسال کند و به آنها اطلاع دهد که دیر می رسید. چه می شود اگر ساعت زنگ دار ، ساعت 6 صبح شما را بیدار کند و سپس به قهوه ساز شما اطلاع دهد تا شروع به تولید قهوه برای شما کند ؟

چه می شود اگر تجهیزات اداری شما از موعد کمبود وسایل و تجهیزات خود مطلع شوند و به صورت خودکار سفارش مجدد دهند؟ چه می شود اگر دستگاه پوشیدنی همراه که در محل کار استفاده می کنید ، بتواند به شما بگوید چه زمانی و کجا بیشترین فعالیت و کارایی را  داشته اید و آن اطلاعات را با دستگاه های دیگری که در حین کار از آنها استفاده می کنید ، به اشتراک بگذارد؟

 

تاثیر اینترنت اشیاء بر جامعه

در مقیاس وسیع تر ، IoT می تواند برای مواردی مانند شبکه های حمل و نقل استفاده شود: “شهرهای هوشمند” که می توانند به ما در کاهش ضایعات و بهبود کارایی برای مواردی مانند استفاده از انرژی کمک کنند. این به ما کمک می کند تا نحوه کار و زندگی را درک نماییم و بهبود بخشیم.

واقعیت این است که IoT امکان ایجاد فرصتها و ارتباطات بی پایان را فراهم می آورد. بسیاری از تاثیرات آن را حتی نمی توانیم فکر کنیم. و یا کاملاً درک نماییم. درک اینکه چگونه و چرا IoT امروزه چنین موضوعی داغ شده است ، دشوار نیست. مطمئناً درهای بسیاری از فرصتها و همچنین چالشهای بسیاری را به روی ما باز می کند. امنیت مسئله بزرگی است که اغلب اوقات مطرح می شود.

امنیت و اینترنت اشیاء

 

امنیت و اینترنت اشیاء

با اتصال میلیاردها دستگاه به یکدیگر ، چه کاری می توان انجام داد تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات آنها در امنیت باقی می ماند؟ آیا کسی قادر خواهد بود توستر شما را هک کند و از این طریق به کل شبکه شما دسترسی پیدا کند؟ IoT همچنین شرکت هایی را در سراسر جهان در معرض تهدیدهای امنیتی بیشتر قرار می دهد. سپس مسئله حریم خصوصی و به اشتراک گذاری داده ها مطرح می شود. این موضوع حتی امروزه نیز یک بحث داغ است . بنابراین می توان تصور کرد که چطور مباحث و نگرانی ها افزایش می یابد زمانی که ما با چندین میلیارد دستگاه متصل روبرو شویم.

مسئله دیگری که بسیاری از شرکت ها به طور خاص با آن روبرو هستند ، مربوط به حجم انبوه داده هایی است که همه این دستگاه ها قصد تولید آن را دارند. شرکت ها باید روشی را برای ذخیره ، ردیابی ، تجزیه و تحلیل و درک مقدار زیادی از داده های تولید شده کشف کنند. بنابراین همانطورکه ملاحظه می فرمایید سوال اینترنت اشیا چیست و درک جوانب مختلف آن از جنبه های مختلف مورد توجه قرار می گیرد.

در حال حاضر موضوع چیست؟

مباحث مربوط به IoT چند سالی است که انجام می شود در حالی که ما در پی درک این مسئله هستیم که چگونه این موضوع بر زندگی ما تأثیر خواهد گذاشت. ما همچنین در تلاش هستیم تا بدانیم که چه فرصت ها و چالش هایی به وقوع می پیوندند زمانیکه دستگاه های بیشتری به IoT متصل می شوند. در حال حاضر بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم . این است که خودمان را برای آنچه که IoT ارائه می دهد و تأثیرات بالقوه ای که می تواند در نحوه کار و زندگی ما بگذارد ، آماده کنیم و آموزش دهیم.

 

منبع:

اینترنت اشیاء 

  • حامد متقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی